Позакласні заходи

Тиждень зарубіжної літератури

День перший


Конкурсна гра-шоу «Хвилина слави»
Обладнання: 2 столи, музичний супровід, аркуші паперу, ручки на столах, конверти із завданням.
(Звучить музика із кінофільму «Іван Васильо­вич змінює професію» Гайдая - «Вдруг, как в сказке ...». Під цю музику виходить ведучий).
Ведучий. У деякому царстві, у деякій .... О Гос­поди, про що це я? Ах так, я чарівник, і моя за­дача розповідати казки. Але сьогодні у мене інше завдання: я буду ведучим вашої гри «Хвилина слави». У деякому царстві, у деякій державі жили і навчалися маленькі чарівники - учні 5-го класу, якось вирішили вони краще пізнати життя, себе показати та інших навчити... Снип-снап-снуре, пурре-базелюре! Тсс! Починаємо!
(Звучить музика із передачі «В гостях у каз­ки», виходять команди).
Ведучий. Команди сьогодні не прості, а казкові і назви у них казкові, і девізи. Зустрічайте, на нашу «Хвилину слави» прибу­ло 2 команди: команда «Хлопчики-Мізинчики», девіз: «Малий та вдалий» та команда «Василини Прекрасні», девіз: «Краса врятує світ». Судити нашу гру будуть справжні Магістри Чарівних Наук - це журі.
1-й конкурс.
«Хто прислав телеграму»
Коли я збирався до вас на гру, листоноша при­ніс мені 6 телеграм. Дуже прошу вас допомогти їх прочитати. Якщо назвете того, хто прислав теле­граму, отримаєте бал.
1.      У друга зникли окуляри, жебракувати стало важко, допоможіть. (Лисиця Аліса)
2.  Купила самовар, прошу до чаю. (Муха Цо­котуха)
3.  Зобов'язуюся надалі мити посуд. (Федора)
4.      У гості не прийду, мотор барахлить. (Карлсон)
5.      Хвіст знайшли, плакати перестав. (Ослик Іа)
6.      Підклали не свиню, а маленьку кульку, ви­вели на чисту воду, отримую посаг.     
      (Принцеса на горошині)
2-й конкурс.
«Інтелектуал»
Чий це портрет?
  1. «Очі її сяяли як зірки, але в них не було ні тепла, ні миру» (Снігова Королева – «Снігова Королева» - Г.Х. Андерсен)
  2. «..блідий, нерухомий, наче неживий» (Кай – «Снігова королева» - Г.Х..Андерсен)
  3. «Маленький дідок із довгим носом сидить біля каміна й розказує про свої пригоди» (Барон Мюнхаузен – «Барон Мюнхаузен – Распе)
  4. «Стара… з довгою жорсткою бородою і кущистими навислими бровами» (Стара розбійниця – «Снігова Королева» – Г.Х. Андерсен)
  5. «У середині квітки сиділа крихітна така гарна, така ніжна». (Дюймовочка - Г.Х. Андерсен)
  6. «Вона була ніжна й прозора, з очима як глибоке море».   (Русалонька -  «Русі
    - Г.Х. Андерсен)
3-й конкурс.
«Слідопит»
Назвіть, кому з героїв належать ці предмети:
1)     Кришталевий черевичок. (Попелюиики Ш. Перро «Попелюшка» )
2)     Голка з ниткою. (Пасербиці з казки «Метелиця» )
3)  Муфта і рукавички. (Герді з казки  «Снігова королева»)
4)     Троянда. (Герді з казки «Снігова королева»)
5)  Обручка.  (Пасербиці з казки «Дванадцять місяців» )
6)  Дзеркало. (Мачусі з казки «Казка мертву царівну...» )
Гра для вболівальників
-    У якій казці розповідається про дружній колектив, який зумів виконати важку роботу зі збирання овочів? (Ріпка)
-    У якій казці розповідається про те, як колись вільну країну забрав у рабство злий таракан і врешті-решт один сміливець із пернатих її звільнив (Тараканище)
-    Веселий та спритний герой цього твору звик перемагати, що втратив пильність і потрапив у біду на великій дорозі. (Колобок)
- У якій казці йде мова про масштабні порушення техніки безпеки під час користування застарілим обладнанням? (Спляча красуня\
У якій казці йде мова про вдалий метод тестування з метою вияву належності до королівської сім'ї? (Принцеса на горошині)

Ведучий. У багатьох казках герої за один одному загадки, і часто від відгадки жалежали їхня доля та життя. Уміння відгадувати загадки вважалося ознакою мудрості.
4-й конкурс (призовий)
«Літературний аукціон»

Під час показу різноманітних предметів потрібно буде назвати загадку, відгадкою якої є предмет. За правильну відповідь можна отримати не тільки бал, але і приз.
1.      Що за штука: і день і ніч стука. (Годинник)
2.      Що за гість, що сам себе їсть? (Свічка)
3.       У воді росте та води боїться. (Сіль)
4.       Із зубами, а не кусається. (Гребінець)
5.       Людей годую, сама голодна,
 Часом гаряча, часом холодна. (Ложка)
6. Два кільця, два кінця, а посередині (Ножиці)

7. Хто сан голий, а других одягає. (Голка)
8. Хто в руки не візьме - по голові б'є. (Цвях)
9.  Грамоти не знаю, а весь вік пишу. (Олівець).
10. В одній бочечці два пивня та й не сколочуютьсяся. (Яйце)
11. Хоч у школі я не вчився, а годинник знаю. (Півень)
12.Хвостиком рудим змахнула і курей сполохнула. (Лисиця)
13.Буваю в лінію, буваю в клітинку, можна в мені писати, можна малювати. 
     (Зошит)
14. І з ніздрями я, і м'який я, і ламаюся – а всіх миліший. (Хліб)

5-й конкурс.
«Літературний диктант»
Сьогодні Колобок, який гостює у нас, розкаже зал казку про свої пригоди, які сталися з ним час однієї подорожі. Але це не просто казка, а казка-загадка. Ви повинні будете написати 12 відгадок. Скільки правильних відгадок - стільки - балів.
Жили собі дід та баба. Бабуся одного разу назгрібала борошенця, знайшла «в одній бочечці два пивня тай не сколочуються» (Яйця), замісила ними борошно і спекла мене. Потім положила на вікні, щоб простиг. А я з вікна - на призьбу, а з призьби - та на землю. По двору бігав той, хто «гавкає, кусає, а в дім не пускає» (Собака).
І раптом я побачив ту, що «хвостиком рудим змахнула і курей сполохнула» (Лисиця). Вона вхопила того, що «у школі я не вчився, а годин­ник знає» (Півень), вкинула в того, що «без рук, без ніг, а на горище збіг» (Мішок).
Я кинувся за ними рятувати дідове та бабине майно та й побіг тією, що «лежить простяглася, а як у стане, той до неба дістане» (Дорога).
Аж раптом із кущів вискочив прудконогий зві­рок — «довгі вуха, куций хвіст, невеликий сам на зріст» (Заєць). Потім я побачив, як «чапа й тихо пхинька із голок скринька, обтикана грибочками і жовтими листочками» (їжак).

Ніде я лисиці не міг знайти.
Тоді побіг на луг і побачив ту, що «голодна - му­кає, сита - жує, всім дітям молоко дає» (Корова). її пасла дівчинка. Вона була доброю помічницею стареньким. Рядом ходили «криласті, горласті, а на ногах ласти» (Гуси).
Аж тут дивлюся - «стоїть півень над водою з червоною бородою, - хто не йде, за борідку щип­не» (Калина). А під цим деревом сидить клята крадійка. Вихопив я у неї того, що «стоїть на во­ротях у червоних чоботях» (Півень), та й гайда додому. Які ж раді були дід та баба! Разом із ними радів і я.
6-й конкурс.
Вгадай каяки
Завдання команд подібне до задачі одного каз­кового героя. У кожному з конвертів знаходяться окремі букви, з яких ви повинні скласти назву казки.
(Ведучий віддає конверти командам).

п
о
п
е
л
ю
ш
к
а
Ведучий. Сьогодні хвилина слави настала для команди-переможниці ___________
їм вручаються стрічки переможців конкурсу, призи і, звичайно, оплески.
Усе йде добре - бо ми з вами, а ви з нами, і всі ми разом. І у нас визначилися переможці, є і пере­можені. Але всі ми з вами - друзі. Кожен із вас - зірочка, яка горить своїм світлом. Кожен із вас - це своєрідна квіточка, і треба робити усе для того, щоб вона не зів'яла, а розквітала усе пишніше.
Гра «Передай свічки»
Учасники гри стають у коло. Передають один одному свічку і висловлюють добрі побажання або говорять слова подяки один одному.
Ведучий. Дякую вам за зустріч. До побачення: «Гей виї Снип-снап-снуре...».
Усі. «Пурре-базелюре».

День другий


Інтелектуальна  гра «Дві зірки.»
Обладнання: кількість столів відповідає кіль­кості заявлених пар, таблиця відповідей, шило для проколювання відповідей, завдання для «Тайм-брейку», таблиця категорій знань, дешиф-рувальник, кольорове табло.
Підготовка та проведення: учні змагаються пара­ми, їм дають незаповнену таблицю відповідей, куди учасники гри ставитимуть «+» за правильну відпо­відь, а якщо вони будуть не згодні з відповіддю -«-». Потім таблиці забираються і складаються, а ведучий за допомогою шила проколює правильні відповіді. Так швидко і легко визначаються 5 пар учнів, які набрали найбільшу кількість балів.

Ведучий. Хтось з великих сказав: «Якщо в календа­рі нічого немає, а на душі негаразд, то потрібно приду­мати маленьке свято і відзначити його, а інакше буде не весело». Юність - справді найкраща пора життя. Юність захоплює мріями, дружбою, першим кохан­ням. Отож, розпочнемо нашу конкурсну програму. Нехай юність, фортуна допоможе вам у всьому!
А зараз кожна представлена пара протягом хви­лини в оригінальній формі розповідає про себе, свої захоплення.
Прізвище, ім'я учня ________________________________________________________
Таблиця відповідей

п/п
Вірю
Не вірю
№ п/п
Вірю
Не вірю
1

-
11
+

2
4-

12

-
3
4-

13
+

4
+

14

-
5
+

15

-
6

-
16
+

7
4-

17
+

8

18
+

9

19

-
10
4-

20
+

1.       Я вважаю, що підвидом жанру роману в літера­турі XIX століття, в якому розкривається «діалекти­ка душі» героїв, є соціально-побутовий роман.
2.   Сюжет роману Стендаля «Червоне та чорне» має автобіографічну основу.
3.   Провідним у європейській літературі XIX сто­ліття став соціально-психологічний роман.
4.   Гобсек одержав від графині де Ресто за век­сель діамант.
5.   В основі побудови повісті «Гобсек» викорис­таний прийом обрамлення.
6.   Я вважаю, що роман-епопея Л.М. Толстого «Війна і мир» зародився із задуму твору про учасників   антинаполеонівських   воєнних   кам­паній.
7.   Я  вважаю,  що  Стендаль  вводить  у  роман «Червоне та чорне» самооцінку героя.
8.  Раскольников за батьків годинник від Альони Іванівни одержав два карбованці.
9.   Статтю Родіона Раскольникова надрукував журнал «Сучасник».
10.          Я вважаю, що у вбивстві жінок у романі Ф. Достоєвського «Злочин і кара» 
         підозрюють ма­ляра Миколку.
11.    Прихильником   «чистої   краси»,   автором поезії «Я прийшов до тебе, мила ...» є Афанасій Фет.
12.          Доріан  Грей  вважав,   що   «знівечив  йому, життя» його портрет.
13.          У розмові з Безілом Доріан називає свій пор­трет «обличчя душі».
13.       Бєліков нагадував мишу,
14.       П'єр Безухов залишився у Москві, щоб здо­бути славу.
15.  Найбільше Жульена в замку де Ля Моля вразила бібліотека.
16.       Фані Мальво одружилася з Дервілем.
17.       Під час  Шенграбенського бою  гусарський юнкер Микола Ростов був  
       контуженим.
18.       Гуров із Анною Сергіївною зустрівся в кіно.
19.  На прийомі Елізу Дулітл у посольстві сприй­мають за принцесу.
Півфінал
У півфінал виходять 5 пар, але їхню черговість визначають через «Тайм-брейк». Хто швидше з'єднає поняття, той і буде відкривати категорії першим.         
БОГИНІ КОХАННЯ                                                                КРАЇНИ

Лада                                                                                            Індія

Фрейя                                                                                         Німеччина
Шакти                                                                                        Київська Русь


Іштар                                                                                          Вавилон

(Відкриваються категорії знань)
Кожна пара вибирає собі категорію (за хвилину  пари  намагаються дати якнайбільше відповідей). Категорії знань

Казки

Міфи

Балади та билини

Боги

Романтизм

Байка
Казки
1.                             У якій народній казці розповідається про залежного героя, який від усіх утік? (Колобок)
2.                             Як називається  казка про лінивого героя, який навіть ходити не хотів, а пересувався запомогою предмету зовсім до цього не пристосованого? («За щучим велінням»)
3.                             Яка казка розповідає про стару жінку, у якої було багато бажань і яка від жадібності лишила біля розбитих ночов? («Золота рибка»)
4.                             Як називався жорстокий цар, якого полонила казками Шахеризада? (Шахріяр)
5Автор поеми «Руслан і Людмила». (О. Пушкін)
6«Найправдивіша» людина у світі. (Мюнхаузен)
7Назвіть збирачів німецьких народних казок (Брати Грімм)
8До яких казок належить збірка  «Тисяча і одна ніч»? (Арабських)
9Який предмет у казках говорить лише правду? (Дзеркало)
10Назвіть нареченого царівни із казки О. Пушкіна «Казка про мертву царівну». (Єлесей)

      Міфи
1.      Група міфів одного народу. (Міфологія)
2.      Герой-титан,   захисник   і   помічник   люді (Прометей)
3.  У   чому   приніс   вогонь   Прометей   людям (У соломині)
4.      Найулюбленіший герой Давньої Греції. (Геракл)
5.      Російський композитор, який у 1910 році написав музику до поеми «Прометей». (Скрябін)
6.  Назвіть ім'я мекейського царя, якому служив Геракл. (Еврісфей)
7.      Скільки подвигів здійснив Геракл? (12)
8.      Назвіть першого винахідника літального апарату. (Дедал)
9.      Як називався палац, зроблений для Мінотавра? (Лабіринт)
10.  Дочка Деметри. (Персефона)
Боги
1.       Богиня дітонароджування, родючості, землеробства. (Деметра)
2.       Міфічна оселя богів Еллади, (Олімп)
3.   Ім'я бога, який є повелителем і володаріусього світу. (Зевс)
4.   Цариця неба, дружина верховного бога, по-зителька шлюбу. (Гера)
5.   Яку богиню не запросили на весілля Пелея та Фетіди. (Ірида)
6.   Володар підземного царства мертвих.( Аід)
7.   Назвіть ім'я богині, яка пообіцяла Парісу кохання найвродливішої жінки. (Афродита)
8.     Хто викував ланцюги для Прометея? (Гефест)
9.  Поясніть значення імені Гея. (Богиня землі)
10.  Богиня мудрості,  розумної і справедливої війни. (Афіна)
Романтизм
1.  Назвіть автора роману «Собор Паризької Богоматері». (В. Гюго)
2. Хто рятує від смерті Гренгуара, героя цього ж роману? (Есмеральда)
3.  Назвіть прізвище російського письменника,який народився 1814 року.
 (М. Лєрмонтов)
4.  Рицар на ім'я «Позбавлений спадку».  (Айвенго)
5.     Назвіть прізвище англійського письменника,і частину свого життя присвятив національно-визвольній боротьбі грецького народу. (Д. Байрон)
6.     Прототип Робінзона Крузо. (Олександр Селкірк)
7.     Хто з українських поетів XIX століття був палким
шанувальником «Робінзона Крузо». (Т. Шевченко)
7. Твір російського письменника про Запорозьку Січ. («Тарас Бульба» М. Гоголя)
9.  Хто   написав   «Різдвяну   пісню   в   прозі»?(Ч. Діккенс)
10. Художник, який написав картину «Запорож­ці пишуть листа турецькому султану».   
    (М. Рєпін)
Балади та билини
1.  Давньоруська   епічна   пісня,   що   розповідає про  героїчні  звершення   
   легендарних  богатирів (Билина)
2.  Найстарший билинний богатир. (Ілля Муромець)
3.  Картина Васнецова про трьох славних героїв.(Богатирі)
4.  Легендарний герой англійських балад. (Робін Гуд)
5.   Місце подій у баладі «Смерть матері Юговичів». (Косова)
6.   Лицар, який дістав рукавичку для своєї дами серця з арени, де знаходилися звірі.
     (Делорж)
   7.Від чого помер Олег, київський князь? (Змія)
   8. Автор «Балади прикмет». (Франсуа Війон)
   9. Напій,   який   варили   пикти.   (Вересковий трунок)
 10. Найгеніальніший поет Шотландії XIX століття (Роберт Берне)

Байка
1.   Перший у Європі творець літературної байки, (Федр )
2.   Кому належить перша байка, яка дійшла до нас? (Геосіду)
3.   Скільки байок написав Езоп? (650)
4.   Кого вважають нащадком великого Езопа? (І. Крилова)
5.   Найвідоміший   французький  байкар.   (Жан де Лафонтен)
6.   Відображення одного предмета через інший. ( Алегорія).
7.   Спосіб вираження думок через натяки, недо­мовки для уникнення будь-яких
8.   заборон. (Езопова мова)
9.   Хто з відомих байкарів був і вченим, і живо­писцем? (Леонардо да Вінчі)
10.Місце, де відбуваються події у байці Крилова «Вовк і Ягня»? (На березі
          струмка)
11.Що забрала Лисиця у Крука? (Сир)
Фінал
Хто буде називати віконце першим, визначають за допомогою дешифрувальника (кожні 3 букви відпо­відають певному числу; підставивши букви замість чисел у таблицю, можна відгадати жіноче ім'я).

АБВ
1
ГГД
2
ЕЄЖ
3
ЗИІ
4
ЇЙ
5
ЛМН
 6
ОПР
7
СТУ
8
ФХЦ
 9
ЧШЩ 10
ЬЮЯ
11
Завдання. Назвіть жіноче ім'я з п'яти букв.

Ведучий. Ось ви і відгадали слово - це ЛЮБОВ. Що може бути прекрасніше цього почуття. Воно примушує сильніше битися людські серця. І, ма­буть, тому однією із фінальних тем буде тема «Усе про любов» (синій колір). Дві інші - це «Народна мудрість» (червоний колір) та «Поезія XIX століт­тя» (жовтий колір).
Першою вибирати свій колір буде та пара, яка пер­шою впоралася із попереднім
завданням. Тепер ця пара до кінця гри буде першою відкривати віконця.
(Відкривається табло).
Гравці за одну хвилину повинні запам'ятати свої віконця, після чого табло закривається, а учасники по черзі їх відкривають, ведучий потім ставить запитання. Якщо вибране своє віконечко -2 бали, а якщо чуже - 3 бали. По 8 запитань кожній парі.
1 ж
Зч
10с
11ж
12с
13ж
14ж
15с
16ч
17ж
18ч
19с
20 ч
21с
22с
23ж
24с






Жовте віконце.Поезія XIX століття
1.  Яка літературна течія модернізму об'єднує цих поетів: Поль Верлен, Артюр Рембо, СтефанМалларме? (Символізм)
2.  Назвіть     бельгійського      поета-символіста. (М. Метерлінк)
3.  Віршована декларація П. Верлена. («Поетич­ не мистецтво» )
4.  Який вірш Рембо, написаний у формі сонета, є низкою асоціацій голосних звуків, враженням від зовнішнього світу? («Голосівки»)

5.  Хто     запропонував     термін     * символізм » ?(Ж. Морес)
6.  Який російський композитор поклав вірші П. Верлена на музику? (Д.Тухманова)
5.       До якого напряму в російській літературі на­лежить Афанасій Фет і Федір Тютчев? («Чистемистецтво» )
6.       Хто був обраний «королем поетів» після Леконта де Ліля? (П. Верлен)
Червоне віконце. Народна мудрість
1. Короткий влучний, часто заримований народ­ний вислів, у якому в образній формі вираженадумка чи емоційна оцінка якогось явища. (При­слів'я)
2.   Хто є автори   «Галицько-руських припові­док». (І. Франка)
3.     Продовжіть прислів'я: «Добре ім'я ... (... най­краще багатство)
4.     Хто це: «Має гребінь, а ним не чеше». (Півень)
5.     Як називається невеликий твір, у якому у прихованій формі описується задуманий предмет,котрий слід відгадати? (Загадка)
6.     Продовжіть прислів'я: «На язик гарячий, ...(...а до діла ледачий).
Назвіть відомого збирача російських народ них казок, який витратив 50 років на їх збираї та вивчення, склав 4-томний збірник. (В. Даль)
 8. Назвіть священну книгу мусульман. (Коран)
Синє віконце. Все про любов
1.     Де одружувався Оноре де Бальзак?, (Бердичів)
2.     Кому Петрарка присвячував свої вірші?
3.     Кохана жінка В. Шекспіра. (Беатріче)
4.   Хто став королевою рицарського турнір Ешбі? (Ровена)
5.     Кому присвятив О. Пушкін вірш «Я пам'яті мить чудову»? (А.П. Керн)
6.     Кого найбільше любив Квазімодо? (Есмеральда)
7.     Яка жінка допомогла Гоголю надрукув «Мертві душі»? (Олександра Смирнова-Россей)
7.       Кому Вакула діставав черевички, як царівни? (Оксані)
Ведучий. Отож, ми підійшли до самого хвилюючого моменту нашого конкурсу. Сьогодні перемогли…
Вже все побачене - побачено,
Вже все розгадане ~ розгадано.
Будьте щасливими!
Будьте кмітливими!
Будьте розумними!
Сьогодні, завтра і завжди!

 День третій

Інтелектуальна  гра «Щасливий випадок»
Обладнання: магнітофон, касети із записами мелодій, які супроводжують відому телепере­дачу.
Ведучий.
Гей, дорослі і малята,
Всіх ми раді привітати
Всіх запрошуєм на свято!
Гостей дорогих ми вітаємо щиро.
Стрічаємо з любов'ю та миром.
Хай ясняться в цій кімнаті очі ваші щирі.
Щоб жили ви всі у мирі.
Хлопці та дівчата!
Прошу позмагатися.
Гуртом веселіше
Грати й навчатися.
1- й гейм.  «Далі…,далі..»
Запитання для 1 команди.
1.      Закохався у свою скульптуру. (Пігмаліон)
2.      У нього були крила Із воску, і це погубило його. (Ікар)
3.      Він 28 років провів на безлюдному острові. (Робінзон Крузо)
4.  Закохався у своє зображення. (Нарцис)
5.  Три дні і три ночі літав, зачепившись за боро­ду карлика-чаклуна. (Руслан)
6.      Змагався з директором лялькового театру Карабасом Барйбасом. (Буратіно)
7.      Назвіть російського байкаря. (Іван Крилов)

8.  Ім'я  скнари  у   «Різдвяній  пісні в  прозі» (Скрудж)
9.  З чого виник світ за слов'янським міфом?(Із яйця)
10.Раб царя Креза, якого зіштовхнули зі скелі? (Езоп)
11.Що означає слово «античний»? (Давній)
12.Що таке міфологія? (Зібрання міфів або наука про міфи)
13.Автор   «Зачумлених  звірів».   (Лафонтен)
14.Як звали друга Робінзона Крузо?  (П'ятниця)
15.Жанр творів: «Вовк і Ягня», «Крук і Лисця». (Байки)

Запитання для 2 команди.
1.  Хто    потрапив    у    полон    до    ліліпутів? (Гу лівер)
2.  Де народився М. Гоголь? (Село Сорочинці)
3.  У    якому    місті    народився    Робін    Гул(Локслі)
4.  Сини Тараса Бульби. (Остап і Андрій)
5.  Король Англії, що був в Австрійському лоні. (Річард Левове Серце)
6.  Від чийого крику люди помирали, квіти осипалися? (Солов'я Розбійника)
7.  З якої балади юнак Делорж? («Рукавичка»)
8.  Автор «Верескового трунку». (Стівенсон)
9.  Єврейка з роману «Айвенго». (Ребекка)
10.Хто був водночас і героєм, і розбійником?(Робін Гуд)

11.Що означає «детектив» (Захоплююча інтрига)
12.Через що почалася війна між Блефуску та Ліліпутією? (Яйце)
13.Автор «Собаки баскервілів». (Конан Дойль)
14.Основоположник     детективного     жанру.(Едгар По)
15.У якій країні жив князь Олег?  (КиївськаРусь)
2-й гейм «Заморочки із бочки»
Бочкою може служити мішечок із маленькими бочечками, на яких написані номери запитань. Спочатку витягує одна команда, потім інша. Із 5 запитань, які е в бочці, можна витягти лише 3. Якщо випаде бочечка з написом «Щасливий ви­падок», то очко додається автоматично.

Запитання для 1 команди
1.       Кого вкусив за палець собака в оповіданні А. Чехова «Хамелеон»? (Хрюкіна)
2.   Ким був Дік Сенд на шхуні? (Юнгою)
3.   Що посіяв Робінзон Крузо на острові? (Яч­мінь)
4.   Що таке Тартар? (Жахлива безодня)
5.   Як звали перших людей? (Адам і Єва)

Запитання для 2 команди.
1.      Псевдонім М. Гоголя. (Алое)
2.  Хто написав баладу  «Вересковий трунок»?(Р. Стівенсон)
3.  Назвіть одним словом: епос, лірика, драма.(Роди літератури)
4.  Що таке билина? (Епічний твір про богати­рів і героїв, про їхні надзвичайні   
      подвиги)
5.      Храмовник, що кохав Ребеку. (Буагільбер)

3-ій гейм «Ти мені, я – тобі»
Капітани задають по 2 запитання команді су­перників (їх вони підготували завчасно за допо­могою вчителя).
Запитання для 1 команди.
1.  Скільки Духів Різдва з'явилися до Скруджа?(Три)
2.      З якою метою приїжджали дикуни на ост­рів, де мешкав Робінзон?  (Займатися
      людожер­ством)
Запитання для 2 команди.
1.   Які дві ворогуючі партії існували в Ліліпутії? (Високих та Низьких підборів
      на череви­ках)
2.       Хто здійснив мрію Ассоль? (Грей)
4- й гейм. «Темна  конячка»
Того, хто вестиме цей гейм, треба відгадати (за традицією телепередачі). Вона - вчитель. Бага­то читає. Любить сучасну музику. Активна. Весь час у творчому пошуку. Має артистичні здібності. Добре декламує. Вчить дітей добру та справедли­вості. У неї світле волосся, лагідна посмішка та голубі очі.
(Команди відгадують. Очко одержує команда, яка відгадає першою)
Виходить «темна конячка». Це вчитель зару­біжної літератури, яка підготувала для команд по З запитання.

Запитання для 1 команди. «Звідки цей пред­мет» (вказати кому він належить або назву твору)
1.   Сир.  (Байка І. Крилова  «Ворона та Ли­сиця», цитата  «Вороні Бог послав шматочок сиру)
2.   Яблуко. (Міф «Яблуко розбрату», Ірида ки­нула на весіллі Фетіди та Пелея)
3.   Ягоди. (Робінзон Крузо назбирав на острові та приніс у печеру)

Запитання для 2 команди. «Впізнай предмет за описом»
1.       Машина з двадцятьма довгими палями, щось подібне до огорожі перед палацом. (Гребінець)
2.   Величезний стос тонких білих пластин, скла­дених докупи; стос цей у три людини завтовшки, перев'язаний міцним  канатом.  Кожну пластину вкрито чорними знаками. (Книжка)
3.   Великий шмат цупкого полотна, який міг би правити за килим для парадної зали. (Хустка)
5-й гейм. «Гонка за лідером»
Запитання для 1 команди.
1.   Повчальний висновок у байці. (Мораль)
2.   Двоскладовий розмір вірша з наголосом на другому складі. (Ямб)
3.   Спосіб розміщення рим у вірші. (Римування)
4.   Розмова між двома чи кількома персонажа­ми. (Діалог)
5.   Основне питання, яке висвітлюється у творі,(Тема)
6.   Зупинка голосу під час читання. (Пауза)
7.   Опис внутрішнього виду приміщення, де від­бувається подія. (Інтер'єр)
8.   Співчутливе, доброзичливе висміювання не­гативних явищ життя. (Гумор)
9.   Спосіб художнього зображення одного явища,предмета чи істоти через інше. (Алегорія)
10.Поетичне означення. (Епітет)

Запитання для 2 команди.
1.   Перебільшення у художньому творі. (Гіпер­бола)
2.   Повторення одних і тих же слів або близьких за звуковим складом. (Тавтологія)
3.   Трискладовий розмір вірша з наголосом на другому складі. (Амфібрахій)
4.   Основна думка при зображенні в художньому творі. (Ідея)
5.   Роздуми персонажа вголос, розмова з самим собою або з глядачами (у драматичних творах).(Монолог)
6.   Співзвучність прикінцевих складів у рядку.(Рима)
7.   Опис зовнішності персонажа. (Портрет)
8.   Система    пов'язаних    між    собою    подій, в   яких   розкриваються   характери   персонажів   і розв'язується суперечність між ними. (Сюжет)
9.   Різке протиставлення якоїсь істотної ознаки чи властивості характеру, події, предмета. (Анти­теза)
10.       Невеличкий художній твір, у якому події та люди зображені в жартівливому тоні. (Гумо­реска)


День четвертий

Пізнавально-розважальна гра «Ерудит»
Обладнання; три кольорові доріжки.
Ведучий. Гравці змагатимуться на трьох до­ріжках. Червона доріжка найкоротша, але на ній не можна помилятися. На зеленій ви матимете три запитання, але допускається одна помилка. Жовта найдовша, але на ній можна помилитися двічі. Щоб вибрати доріжку, ми з вами пограємо у гру «Друзі Шерлока Холмса». Чия відповідь буде правильною або найближчою до правильної - та команда буде першою вибирати доріжку.
Шерлок Холмс вимагає від нас зосередження на найпростіших речах, щоб зрозуміти велике. Він привчає нас орієнтуватися в оточуючому нас світі. Спостержливість була його другою натурою. Ка­жуть, якщо людина не помічає дрібниць, то вона не вміє орієнтуватися в різних ситуаціях, її легко обдурити. А чи вмієте ви спостерігати?
І тур
Червона доріжка
1.      Ця доба зветься Відродженням, яку іншу на­зву вона має? (Ренесанс)
2.      Про які події розповідається в «Іліаді»? (Тро­янську війну)
Зелена доріжка
1.       Як звати коня Дон Кіхота? (Росинант)
2.       Як перекладається з латинської мови класи­цизм? (Зразковий)
3.       З ким подорожує Дайте у підземному світі?(Вергілієм)
Жовта доріжка
1.  Як  називалося  правило,  якого  треба було дотримуватися  в  епоху  Класицизму?   (Правило трьох єдностей)
2.      У кого посвятили Журдена? (У мамамуші)
3.      Скільки життів прожив Фауст? (Два)
4.   Хто  очолив  військо,   яке  виступило  проти Трої? (Агамемнон)

У разі набору однакової кількості балів, гравцям пропонується таке завдання: прочитайте запис, за­кресливши у рядку 6 літер таким чином, щоб із літер, які залишаться (без зміни послідовності), вийшло слово.
 ШКІНСИТЬЖЛІКТЕАР- КНИЖКА
Гра з глядачами «Мозковий штурм»
1.      Хто викрав дружину Менелая, пишногруду Єлену? (Паріс)
2.      Як звали дружину Одіссея? (Пенелопа)
3.      Кого в бою переміг Ахілл? (Ректора)
4.      Де відбуваються події, про які розповідається в трагедії «Гамлет»? (Ельсінор)
5.      Хто був головним замовником і споживачем мистецтва, зокрема літератури, в епоху Середньо­віччя? (Церква)
6.      Жанр головного твору Данте. (Комедія)
7.       З яким театром була пов'язана творча де В. Шекспіра? («Глобус»)
8.   За кого видав себе Клеонт, щоб одружити Люсіль? (Сина турецького султана)
9.       Як називався теоретичний трактат Н. Буїу якому було зроблено узагальнення теоретичних засад літератури класицизму? («Поетичне мистецтво» )
10.   Хто познайомив Онєгіна з Тетяною? (Ленський)
II тур
(Першим починає гру той гравець, який п« може у першому турі).
Ведучий. Кохання, кохання, кохання... БагІ художників, письменників та поетів у своїх ті рах возвеличували, обожнювали прекрасну по: вину людства - жінку. За словами В. БрюсоІ жінка - «символ божества». Коханою милуюті і йдуть заради неї на смерть. Але яке б то життя без прекрасних і ніжних Тетяни і Наті Джульєти і Лаури, Беатріче й Есмеральди. ступний тур присвячений образу жінки у світої літературі.
Червона доріжка
1.      У який день тижня мав відбутися шлюб Ромео та Джульєти? (У четвер)
2.      Назвіть відомий романс М. Глінки на вірші О. Пушкіна. («Я пам'ятаю мить чудову» )
Зелена доріжка
1, Яке відношення до Ромео має ця річ-рукавичка Джульєти? (У саду Капулетті Ромео мряв щоб йому «за рукавичку бути і доторкнутися її щоки» )
2. Коли дивишся на її портрет і думаєш про] долю, неможливо не згадати слова
 П. Вяземської «Не треба бути такою красивою, щоб досягти таї печальної вдачі». Як ім'я цієї жінки пов'язанї літературою? (О. Пушкін присвятив Н. Гончар вій ряд віршів)
3. Чому Еней покинув Дідону? (Боги визначили  йому іншу долю - він повинен збудувати Римську державу)
Жовта доріжка
1.       Скільки років було Джульєті? (Неповних чотирнадцять)
2.       На дошці записана тільки половина завдання, задача гравця знайти пару.
Паріс -  Єлена, Гектор – Андромаха, Пігмаліон - Галатея ,Трістан-Ізольда ,Ромео - Джульєта , Гамлет – Офелія,  Дон Кіхот - Дульсінея


3. У 1830 році в Росії була надрукована біогра­фія Байрона. Коли М. Лєрмонтов познайомився з нею, то був вражений тим, що деякі факти їхньої біографії співпали. Які саме? (Обидва поети за­кохалися перший раз у 8 років)
4.Відомо,  що Ф.  Петрарка нікому  не давав книгу, в якій були твори поета Вергілія. Що було цінним для поета у цій збірці? (Ф. Петрарка на звороті першої сторінки приклеїв до обкладинки замітку про зустріч з Лаурою і про її смерть 21 рік потому)
Гра з глядачами після бліц-опитування
Де зустрілися герої один із одним?
Питання
Відповідь
Ромео і Джульєта
На карнавалі в будинку Капулетті
Онєгін і Ларіна
У будинку Ларіних
Печорін і Бела
На весіллі
Фауст і Маргарита
На вулиці
Що подарував ...
Вакула Оксані
Черевички
Отелло Дездемоні
Хустку
Гамлет  Офелії
Листи та слова
Паріс Єлені
Яблуко



 Фінал
Червона доріжка
1.       Чому  граф Дорант  потурає витівкам  пан Журдена? (Це дозволяє йому жити та залицяти­ся до маркізи за чужий рахунок)
2.       Хто з героїнь була «... задумлива, смутна і мовчазна, як Світлана»? (Тетяна)
Зелена доріжка
1.   Хто з акторів грав роль Гамлета? (П. Молчанов, К. Райкін, В. Висоцький та інші)
2.   Який напрям став культурним рухом і домі­нуючим напрямком першої половини XIX століт­тя? (Романтизм)
3.   За якої умови душа Фауста потрапить до рук диявола? (Якщо він почуватиметься цілком задо­воленим життям і щасливим)
Жовта доріжка
1.      Що у сучасних театрах не так, як це було у шекспірівському? (Роль Джульєти виконує ді­вчина, а в епоху Відродження усі ролі виконували чоловіки)
2.  Назвіть      художників-ілюстраторів     творів В. Шекспіра. (Т. Шевченко, М. Врубель, П. Бунін, Д. Шмаринов)
3.  Назвіть твір О. Пушкіна, над яким він працю­вав понад 7 років. («Євгеній Онєгін»)
4.      Як називалися письменники, філософи, вчені, які несли людям світло істини про життя, Всесвіт?(Просвітителі)

День  п’ятий 
Зустріч на «Палі чудес»
Обладнання: барабан, 2 шкатулки, табло із за­вданнями.
Правила гри
1.      Гра складається з 3 частин, між ними малень­кі призові паузи - ігри з глядачами.
2.  У кожній частині беруть участь 3 учасники.
3.  Ознайомлення з барабаном: П - приз; 0 - пе­рехід ходу; число (бали за правильну відповідь) -хід, який дає право назвати букву.
4.  2 шкатулки - за правильно відгадані підряд 3 букви.
5.  Фінал - супергра.
6.  Вправа «Мені в житті щастить ...» перед кож­ним туром (гра з кожним учасником).
(Пояснення до вправи. Три учні становляться навколо барабана. Ведучий пропонує їм розпові­сти про цікаві моменти їхнього життя, коли їм пощастило. Починаємо словами: «Мені в житті дуже щастить ...»).
І тур
1.      Ведучий називає учасників гри, які стають навколо барабана.
2.      Починається гра з вправи «Мені в житті щас­тить ...» (учасники по черзі продовжують фразу).
3.   Перший   учасник   крутить   барабан,   якщо стрілка вказує на цифру, то ведучий називає завдання, а учасник одну букву. Ведучий відкриває букву на табло. Якщо учасник поспішив і назвав неправильне слово, то вибуває з гри.
Завдання. Назвіть одного з давньогрецьких трагедіографів

А
Р
І
С
Т
О
Ф
А
Н
4.  Підсумок: ведучий називає переможця туру, який буде брати участь у фіналі.
5.      Пауза: гра з глядачами. Грають ті учні, які не беруть участі в турах. Учасники повинні відгадати слово. Ведучий називає завдання і відкриває табло.
Завдання. Назвіть прізвище митця, до творчості якого звертався А. Міцкевич, працюючи над фор­мою польського сонету?

П
Е
Т
Р
А
Р
К
А

II тур
1.  Ведучий називає учасників гри.
2.  Починається гра з вправи «Мені в житті щас­тить ...» (учасники по черзі продовжують фразу).
3.   Перший   учасник   крутить   барабан,   якщо стрілка вказує на цифру, то ведучий називає за­вдання, а учасник одну букву. Ведучий відкриває букву на табло. Якщо учасник поспішив і назвав неправильне слово, то вибуває з гри.

Завдання. Який шарф носив Маленький принц?

З
О
Л
О
Т
И
Й



4. Підсумок: ведучий називає переможця туру, який буде брати участь у фіналі.
5. Пауза: гра з глядачами. Грають ті учні, які не беруть участі у турах. Учасники повинні відгадати слово.
Завдання: Назвіть пєсу В.Шекспіра, у якій була задіяна актриса

О
Т
Е
Л
Л
О


III тур
1.       Ведучий називає учасників гри.
2.   Починається гра з вправи «Мені в житті щас­тить ...» (учасники по черзі продовжують фразу).
3.   Перший   учасник   крутить   барабан,   якщо стрілка вказує на цифру, то ведучий називає за­вдання, а учасник одну букву. Ведучий відкриває букву на табло. Якщо учасник поспішив і назвав неправильне слово, то вибуває з гри.

Завдання. Назвіть першу японську літературну пам'ятку.
К
О
З
І
К
І

4. Підсумок: ведучий називає переможця туру, який буде брати участь у фіналі.
5. Пауза: гра з глядачами. Грають ті учні, які не беруть участі в турах. Учасники повинні відгадати слово.
Завдання.  Що  розбила  Рожа-Гожа  у  маєтку Альпануса?
Фінал
1.  Ведучий називає учасників гри.
2.   Перший   учасник   крутить   барабан,   якщо стрілка вказує на цифру, то ведучий називає за­вдання, а учасник одну букву. Ведучий відкриває
букву на табло. Якщо учасник поспішив і назвав неправильне слово, то вибуває з гри.
Завдання: хто міг би стати справжнім другом для Маленького принца?
Д
З
Е
Р
К
А
Л
О

4. Підсумок: ведучий називає переможця туру, який буде брати участь у супергрі, якщо на неї по­годиться сам учень.
Супергра
Завдання. Про кого йдеться: «Вона між них голубка між галками»? Можна назвати будь-які букви, назвати слово потрібно після хвилини, які дається для роздумів.
Д
Ж
У
Л
Ь
Є
Т
А

Комментариев нет:

Отправить комментарий